مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات شکلات دعوت می نماید.

                                         برای اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید:

 

ثعلب C3 و نقش آن در تولید بستنی چیست؟ !

آنچه در این مقاله میخوانیم...

ثعلب C3  چیست و در تولید بستنی چه نقشی دارد؟ ثعلب بستنی C3  چگونه تولید می شود؟ثعلب و نقش آن در تولید بستنیانواع ثعلب بستنیثعلب و نقش آن در تولید بستنیجایگزین ثعلب در بستنی چیست؟ثعلب و نقش آن در تولید بستنیطرز تهیه بستنی با ثعلبثعلب و نقش آن در تولید بستنیدرست کردن بستنی با ثعلب در منزل مرحله سوم
ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

ثعلب C3  چیست و در تولید بستنی چه نقشی دارد؟

ثعلب C3  و نقش آن در تولید بستنی بسیار موثر و کاربردی است. پودر ثعلب در تولید بستنی پودری است که از ارکیده های بنفش وحشی تهیه می شود. این پودر باعث خاصیت کشسانی و جویدن بستنی می شود و به عنوان یک تثبیت کننده از آب شدن بستنی جلوگیری می کند.

استفاده از ثعلب بافت بستنی را چنان غلیظ و سفت می کند که با چنگال و چاقو می توان آن را برش داد. اما در حال حاضر به دلیل قیمت زیاد و کمیاب بودن آن، از تثبیت کننده های دیگری مانند کاراگینان و گوارگام در تولید بستنی استفاده می شود.

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

 ثعلب بستنی C3  چگونه تولید می شود؟

ارکیده های وحشی که برای تولید ثعلب C3 مناسب هستند در منطقه Kahramanmaraş در جنوب شرقی ترکیه رشد می کنند. این ارکیده ها ساختار منحصر به فردی دارند. ریشه آنها از دو پیاز در کنار هم تشکیل شده است. آنها تخم مرغی شکل هستند. پیاز بزرگتر گل را تغذیه می کند در حالی که پیاز کوچکتر به عنوان یک پیاز کمکی عمل می کند که مسئولیت تغذیه گل را در سال بعد بر عهده می گیرد.

پس از چیدن غده های ارکیده (پیاز) آنها را شسته و در آب یا شیر می جوشانند. سپس در هوای آزاد خشک می شوند. غده ها پس از خشک شدن کامل پودر می شوند. در نتیجه شگفت انگیزترین ماده موجود در جهان یعنی پودر ثعلب بدست می آید.

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

انواع ثعلب بستنی

ثعلب C3  در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. شما می توانید آفتابگردان ژاپنی، هندی و دانمارکی را در بازار پیدا کنید. این محصولات با قیمت های مختلف و در بسته بندی هایی با وزن های مختلف موجود می باشند. می توانید آنها را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

جایگزین ثعلب در بستنی چیست؟

کاستارد تخم مرغ یک تثبیت کننده است و یکی از موثرترین ها در ایجاد بافت های عالی است. ویسکوزیته کاسترد بسته به غلظت زرده و دمای پخت متفاوت است. حداقل ۳ درصد زرده تخم مرغ برای غلیظ شدن و تثبیت بستنی لازم است.

نشاسته های تصفیه شده، مانند نشاسته ذرت و تاپیوکا، جزء اصلی بسیاری از بستنی های سنتی هستند. آنها در بسیاری از دستور العمل های خانگی محبوب شده اند زیرا خرید و استفاده از آنها آسان است و بافت و ثبات نسبتا خوبی را ارائه می دهد. تاپیوکا در دماهای پایین تر هیدراته می شود و در غلظت های پایین تر عمل می کند. نشاسته معمولا طعم بهتری نسبت به کاستارد دارد.

ژلاتین قدیمی ترین تثبیت کننده بستنی است و با مهار کریستال های یخ و ایجاد بافت در صنعت بستنی استفاده می شود. ژلاتین کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، تا حدی به دلیل هزینه و به دلیل اینکه یک محصول حیوانی است.

پودر ثعلب در تولید بستنی پودری است که از ارکیده های بنفش وحشی تهیه می شود. این پودر باعث خاصیت کشسانی و جویدن بستنی می شود و به عنوان یک تثبیت کننده از آب شدن بستنی جلوگیری می کند.

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

طرز تهیه بستنی با ثعلب

به دلیل اینکه میزان مواد اولیه مصرفی در تولید بستنی های مختلف در کارگاه های مختلف متفاوت است، بسته به میزان بستنی ای که قرار است تولید شود، مقدار مشخصی برای این مواد اولیه مشخص نکرده ایم. اما اگر قصد دارید این بستنی را در خانه و به مقدار کم تهیه کنید، می توانید از مواد به نسبت معکوس استفاده کنید.

شیر پرچرب: ۴ پیمانه، روباه: ۲ قاشق چایخوری، شکر: ۲ لیوان، گلاب: ۱/۲ پیمانه، خلال پسته: ۲ قاشق غذاخوری، خامه: ۱۰۰ گرم، زعفران یا وانیل: ۱ قاشق غذاخوری ، اسانس هل یا گل رز: به مقدار لازم

 

مرحله اول
اگر می خواهید بستنی سنتی درست کنید، ابتدا خامه را در فریزر نایلونی یا یک سینی لبه دار بزرگ بریزید. به طوری که ارتفاع خامه در سینی از ۲ میلی متر بیشتر نباشد. سپس خامه را در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند. توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه بستنی معمولی را دارید، نیازی به انجام این مرحله ندارید.

مرحله دوم
شیر را در مخزن فرآوری بریزید و دستگاه را روشن کنید (اگر در خانه بستنی می پزید و مخزن پروسه ندارید اشکالی ندارد شیر را در ظرف مناسبی بریزید) تا شیر بجوشد. پس از جوشاندن شیر، حرارت را کم کرده و وانیل یا زعفران، هل و گلاب را به شیر جوشیده اضافه کنید. به یاد داشته باشید که رنگ بستنی پس از سرد شدن روشن تر می شود. پس بهتر است کمی زعفران یا رنگ غذای مورد نظرتان را اضافه کنید. سپس شکر و طلاب را کم کم به شیر اضافه کنید. نقش روباه در تولید بستنی کش دادن آن است، پس یادتان باشد که باید همزمان مخلوط را خوب هم بزنید تا مواد به خوبی حل شده و محلول یکدست شود. این کار را تا زمانی ادامه دهید که بستنی به غلظت دلخواه برسد.

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

درست کردن بستنی با ثعلب در منزل مرحله سوم

ورودی بسته را ببندید و برج خنک کننده را روشن کنید تا مواد داخل مخزن فرآیند خنک شود. اگر این بستنی را در خانه درست می کنید، در قابلمه را خاموش کنید و بستنی را در ظرف مناسبی بریزید. ظرف مخمر را در یک قابلمه بزرگتر پر از یخ قرار دهید. در مدتی که خامه داخل یخ است، خامه را با همزن بزنید تا غلیظ شود. البته با کمک برج خنک کننده و میکسر مخزن این فرآیند به راحتی انجام می شود. پس از کش آمدن بستنی، آن را به مدت ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. با ۳ تا ۵ بار تکرار این عمل بستنی شما حالت کشسان و خامه ای پیدا می کند.

مرحله چهارم
اگر می خواهید بستنی معمولی درست کنید، نیازی به انجام این مرحله ندارید. اما اگر قصد تهیه بستنی سنتی را دارید در مرحله اول خامه ای را که در فریزر گذاشته اید خارج کرده و به قطعات کوچک برش دهید. تکه های خامه را با خلال پسته مخلوط کرده و داخل مخلوط بستنی بریزید و خوب مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که نقش روباه در تولید بستنی سنتی، علاوه بر بهبود کیفیت ظاهری آن، قوی‌تر کردن بستنی نیز می‌باشد. بنابراین بهتر است از این روباه در تولید بستنی سنتی استفاده شود.

مرحله پنجم
بستنی آماده شده را به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار می دهیم تا فرم بگیرد. به همین راحتی بستنی سنتی شما آماده سرو است.

در مجموعه بازرگانی سورن علاوه بر سی ام سی (پودر ثعلب)،کنجد، انواع پودر کاکائو، پودر نارگیل، پودر قهوه، لسیتین، پودر ژلاتین،  ،گوارگام و ده ها ماده اولیه دیگر توزیع می شود.

 

ثعلب و نقش آن در تولید بستنی

محمدمهدی موذن زادگان

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: خانم ایرانی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122581660

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: mehdii.moazen@gmail.com

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonمشاوره + قیمت