مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات شکلات دعوت می نماید.

                                         برای اطلاعات بیشتر با ما در ادامه همراه باشید:

 

تهیه (سفارش عمده) ثعلب C01 ویژه بستنی سازی

آنچه در این مقاله میخوانیم...

پودر ثعلب خوراکی (cmc) چیست؟طرز تهیه ثعلب بستنی C01پودر ثعلب بستنی چیست؟خواص پودر ثعلب برای بدن چیست؟انواع ثعلب کدام است؟تهیه بستنی سنتی با ثعلب در منزلتهیه ثعلب بستنی سازیمراحل تهیه بستنی سنتی با ثعلب در منزلقیمت ثعلب بستنینمایندگی فروش ثعلب بستنی
تهیه ثعلب بستنی سازی

بستنی یک دسر منجمد است که معمولاً از شیر یا خامه تهیه می‌شود و با یک شیرین‌کننده،

شکر یا یک جایگزین، و ادویه‌ای مانند کاکائو یا وانیل، یا با میوه‌هایی مانند توت فرنگی یا هلو طعم‌دار می‌شود.

گاهی اوقات علاوه بر تثبیت کننده ها، رنگ خوراکی نیز اضافه می شود. به غیر از موادی که به آن اشاره شد یک نوع ماده بسیار موثر به نام پودر ثعلب در ترکیب بستنی وجود دارد که سبب کش دار شدن آن می شود.

در این مقاله به معرفی این ماده و کابرد آن در صنعت بستنی سازی اشاره خواهیم کرد.

تهیه ثعلب بستنی سازی

پودر ثعلب خوراکی (cmc) چیست؟

پودر سی ام C01 سی علاوه بر غلظت نسبی، چسبندگی و تقویت کننده، یک عامل پخش کننده، نگهدارنده آب، حفظ حالت کلوئیدی، تثبیت کننده، عامل تعلیق، امولسیفایر و عامل تشکیل لایه است. CMC به دلیل خواص متنوعی که دارد در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود.

به سرعت در آب سرد و گرم حل می شود و در درجه اول در مواردی که هدف کنترل ویسکوزیته است استفاده می شود زیرا C.M.C حتی در حضور یون های کلسیم ژل تشکیل نمی دهد.

این واقعیت که یک عامل کنترل ویسکوزیته است باعث استفاده از آن به عنوان قوام دهنده، تثبیت کننده، امولسیفایر (مانند پروتئین شیر) و عامل تعلیق شده است.

طرز تهیه ثعلب بستنی C01

ارکیده های وحشی مناسب برای تولید ثعلب C01 در منطقه Kahramanmaraş در جنوب شرقی ترکیه رشد می کنند.

پس از چیدن پیاز ارکیده  آنها را می شورند و پس از مخلوط کردن با آب یا شیر آن را  می جوشانند. سپس در هوای آزاد خشک می شوند. غده ها را بعد  از خشک شدن به صورت پودر در می آورند. در نتیجه یکی از شگفت انگیزترین ماده در جهان (ثعلب) به دست می آید . برای اطلاع از قیمت ثعلب و خرید آن می توانید به سایت سورن مراجعه نمایید.

تهیه ثعلب بستنی سازی

 

بیشتر بخوانید: کرم کاکائو ویژه قنادی سطلی | تولید ۱۵ مدل شکلات چیپسی & اشکی & تخته ای

پودر ثعلب بستنی چیست؟

 پودر ثعلب ( Fox powder) یا salep، پودری است که از له شدن و آسیاب کردن نوعی ارکیده بوجود می آید. از این پود استفاده های گوناگونی می شود.اما عمده ترین کاربرد آن در تهیه بستنی است. این ماده به عنوان یک قوام دهنده خاصیتی شبیه نشاسته دارد و باعث دادن خاصیت چسبندگی و کشدار شدن بستنی می شود .

وجود این ماده در بستنی باعث می شود تا بافت بستنی طوری سفت شود تا مجبور شوی با کارد و چنگال آن را جدا کنی.

با داشتن این ماده در منزل می توانید بستنی بسیار خوشمزه و کش داری تهیه کنید.

خواص پودر ثعلب برای بدن چیست؟

پودر ثعلب طبیعتی گرم مقوی قوای جنسی است. در گذشته برای تقویت کودکان همراه با شیر به آنها می دادند. پودرثعلب برای درمان لرز، سرماخوردگی، اختلالات خونی، تورم کلیه و مثانه دم می‌شود.

برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو  پودرثعلب را با ترکیبات دیگر مانند روغن زیتون و روغن گل رز مخلوط و به پوست سر خود بمالید.

همچنین می توانید جهت رفع التهاب حاد روده  ۲ گرم پودرثعلب را با ۱۵۰ میلی لیتر  آب بجوشانید و سپس میل کنید. از دیگر خواص پودرثعلب می توان به درمان کم خونی، تقویت اعصاب، درمان فلج و لنگش اشاره کرد.

ثعلب بستنی (سی ام سی) پودری  است که از ارکیده های بنفش وحشی تهیه می شود. این پودر باعث خاصیت کشسانی و قابلیت بریدن بستنی می شود و به عنوان یک تثبیت کننده از آب شدن بستنی جلوگیری می کند.

انواع ثعلب کدام است؟

ثعلب دارای انواع مختلفی است که به نام ثعلب شناخته می شوند مانند:

  • ثعلب ژاپنی یا cmc:  که به این نوع ثعلب سانروز نیز می گویند.
  • ثعلب معمولی : یا گوارگام که نوعی صمغ است و باعث کشسانی مواد می شود.
  • ثعلب هندی: که  ویسکوزیته بالاتری نسبت به اولی دارد.
  • ثعلب دانمارکی: به این دلیل که کشور دانمارک دارای فناوری بالایی در تولید صنایع غذایی است و تولیدات آن در کشور ما سابقه طولانی دارد، اغلب ثعلب این کشور را نیز به همین  نام می شناسند.

در بین انواع ثعلب انواع سانروز و دانمارکی بیشتر از انواع دیگر رایج و شناخته شده است.

تهیه ثعلب بستنی سازی

تهیه بستنی سنتی با ثعلب در منزل

بستنی سنتی یکی از دسرهای محبوب قدیمی و مقوی است که طعم بسیار خوبی دارد. با وجود بازار رنگارنگ بستنی و دسر، بستنی سنتی همچنان محبوب است. فواید بستنی به قدری زیاد است که می تواند به یک میان وعده همیشگی تبدیل شود و با تهیه آن در خانه از سالم بودن آن مطمئن شوید.

مواد لازم برای تهیه بستنی زعفرانی سنتی ۶ نفره:

  • شیر پر چرب: ۴ فنجان
  • شکر: ۲ فنجان
  • ثعلب: ۲ قاشق چایخوری
  • گلاب: نصف فنجان
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • خلال پسته و زعفران آب کرده : به میزان کافی

تهیه ثعلب بستنی سازی

مراحل تهیه بستنی سنتی با ثعلب در منزل

  1. ابتدا با چنگال خامه غلیظ بمالید سپس کف سینی پلاستیکی فریزر را پهن کنید و کرم را کف آن بمالید تا نازک شود. سینی را درون فریزر قرار داده  و بگذارید تا خامه بستنی یخ بزند.
  2. در این فاصله شیر را داخل قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. پس از آن زیر حرارت را کم کنید و عصاره زعفران  و گلاب را به شیر اضافه کنید. تو که بعد از بسته شدن بستنی رنگ آن کمی روشن تر می شود، پس متناسب با رنگی که دوست دارید ، مقدار زعفران را اضافه کنید.
  3. پودر ثعلب و شکر را در ظرفی دیگر مخلوط کنید و با قاشق کم کم  به مخلوط شیر و زعفران و گلاب خوب مخلوط کنید تا شکر در آن کاملا حل شود و مخلوط غلیظ شود. شکر و شیر را کم کم اضافه کنید تا مخلوط بستنی یکدست شود.
  4. قابلمه را از روی حرارت بردارید و مخلوط بستنی را در ظرفی بریزید و کاسه را روی یخ قرار دهید تا خنک شود. بستنی را با همزن بزنید تا کش دار شود.
  5. پس از اینکه بستنی ما خنک تر شد، در ظرف بستنی را می بندیم و درون  فریزر بگذارید تا بستنی کاملا یخ بزند. بعد از نیم ساعت بستنی را از فریزر خارج کرده و دوباره آن را هم بزنید تا حالت کشدار پیدا کند و دوباره بستنی را در فریزر قرار دهید. این کار را ۵ بار انجام دهید تا بستنی خوب کشیده شود.
  6. سپس خامه های یخ زده را از فریزر خارج کرده و ان ها را تکه تکه می کنیم و همراه با پسته به بستنی اضافه کنید. بعد از آن بستنی را حداقل پنج ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی سنتی آماده شود.

تهیه ثعلب بستنی سازی

قیمت ثعلب بستنی

به طور معمول ثعلب یکی از محصولات اولیه ارزان قیمت در بازار محسوب می شود و برای تهیه آن نیازی به پرداخت هزینه های گران نیست.

البته نوع ثعلب و اندازه درخواست شما تعیین کننده قیمت نهایی آن خواهد بود.ما در مرکز بازرگانی خود ثعلب و سایر محصولات اولیه مانند پودر کاکائو، لسیتین،کنجد، پودر نارگیل، ژلاتین و … را تهیه کرده ایم.

تهیه ثعلب بستنی سازی

نمایندگی فروش ثعلب بستنی

اگر این سوال برای شما نیز پیش اومده که پودر ثعلب از کجا بخرم، بهتر است به مجموعه سایت های سورن سری بزنید تا از آخرین قیمت این محصول با خبر شوید و بتوانید این محصول را به صورت عمده و با قیمت های به صرفه تری خریداری کنید.

ثعلب پودری خوراکی در مجموعه بازرگانی سورن در بسته های ۲۵ کیلویی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

محمدمهدی موذن زادگان

برای مشاوره و سفارش روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و سفارش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: خانم ایرانی

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09122581660

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

email icon ایمیل: mehdii.moazen@gmail.com

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Call Now Buttonمشاوره + قیمت